Jak uniknąć infekcji w sezonie jesiennym?

5 List

zdrowie jesienią

Polska jesień jest naprawdę piękna. Złociste liście spadające z drzew, pełno kolorów na ulicach i w parkach, chłodny, przyjemny wiatr… Z jednej strony możemy więc być smutni, ponieważ skończyło się lato i okres wakacyjny, z drugiej jednak przed nami nowe wyzwania, a otaczający nas świat jest równie piękny, jeśli tylko odpowiednio się do niego nastawimy. Do rozwiązania pozostaje już tylko jedna kwestia. Jesień to początek okresu przeziębień – i to właśnie na tę okazję należy się szczególnie uzbroić, aby nie stracić rozpędu przed nowym sezonem w pracy czy na uczelni.

Po pierwsze, odpowiednia dieta!

Jak to zrobić? Cóż, na początek warto zadbać o odpowiednią dietę. Zbilansowany jadłospis, w którym w odpowiednich proporcjach występują wszystkie składniki odżywcze, witaminy i minerały z pewnością pomoże nam we wzmocnieniu odporności. Warto przy tym jeść regularne posiłki, koniecznie pamiętając, aby nie pomijać śniadania – jeśli nie będziemy wychodzić z domu osłabieni, jest większa szansa, że nie złapiemy żadnej infekcji. Do pokarmów, które wyjątkowo dobrze sprawdzą się w okresie jesienno-zimowym i pomogą uniknąć epidemii grypy należą na przykład cytrusy, syrop malinowy, czosnek czy miód.

A co z suplementami?

Oprócz tego można oczywiście wspomóc się suplementami. Pamiętajcie, że nie zastąpią one zrównoważonej diety, ale mogą ją uzupełnić i zapewnić, że naprawdę będziemy chronieni przed wszelkimi przykrymi niespodziankami, które krążą w powietrzu. Co prawda stanie w kolejkach aptece – zarówno na etapie zabezpieczania się przed infekcją, jak tym bardziej kiedy już musimy ją leczyć – może być uciążliwe, ale leki bez recepty bardzo wygodnie zamawiać w aptekach on-line.

Garść dodatkowych rad

Rzecz jasna jest jeszcze wiele innych czynników, które wpływają na to, czy uda nam się uniknąć infekcji. Należy zadbać choćby o odpowiedni ubiór – wydaje się, że to banalna rada, ale okazuje się, że nawet dorośli nie zawsze o tym pamiętają. Na odporność korzystnie wpływa też na przykład uprawianie sportów. No i jeszcze jedno. Nasz organizm z pewnością lepiej obroni się przed grypą czy przeziębieniem, kiedy będziemy unikać stesów i zachowamy pozytywne nastawienie! Pamiętaj, że po stresującym tygodniu czy nawet dniu warto pozwolić sobie na odrobinę relaksu i spędzić wieczór z kubkiem aromatycznej herbaty albo grzanego wina i ulubioną książką… To tyle 😉 Za to z tego artykułu dowiesz się, jak uchronić dziecko przed infekcjami. Miłego czytania!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s